Az Ars Hungarica 2020/3. száma egyes alkotók és műveik saját korukhoz való viszonyát vizsgálja: Gellér Katalin Csontváry Kosztka Tivadar életművéből vett példákkal érvel amellett, hogy a festő egyedi nyelvezete ellenére vett át formai elemeket a korszak szimbolista festőitől. Ferkai András egy izgalmas építészettörténeti nyomozás során derít fényt Gábor Jenő pécsi nyaralójának modern, Bauhaus-elemekkel dolgozó építészének kilétére. Horváth Gyöngyvér és Hornyik Sándor Csernus Tibornak a barokk stílust újrateremtő, Caravaggiót, illetve Hogarthot idéző műveit helyezik a posztmodern kontextusába; Perenyei Monika pedig Picasso egy kései képsorozatát, a szintén barokk műből (Velázquez Las Meninasából) kiinduló képciklusát elemzi.

AH 2020 3 cimlap page 001