SZÉKELY Miklós

2005–2008: Eötvös Lóránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Művészettörténet Doktori Iskola, állami ösztöndíjas PhD hallgató
2012 óta: MTA BTK Művészettörténet Intézet, 19. századi építészeti és képzőművészeti osztály
2013–2018: Művészetek és tudomány a nemzetépítés szolgálatában a 19. századi Magyarországon (OTKA/NKFI) kutatócsoport tagja
2008–2012: Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest, Gyűjteményi Osztály, muzeológus, Hajas Tibor Archivum felépítése és kezelése
2006–2018: megbízott előadó – Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Művészettörténet tanszék – 19. századi magyar művészet, muzeológiai alapismeretek, múzeum management és dokumentáció, valamint 19-20. századi magyar művészet témájába tartozó speciális kollégiumok
2008 óta: társult oktató – Babes–Bólyai Tudományegyetem, Magyar Történeti Intézet, Régészeti és Művészettörténet Tanszék, Magyar tagozat – Előadások és szemináriumok a 19-20. századi magyar művészet és gyűjtéstörténet, valamint muzeológia témában
2009/2010, 2019, 2020: Megbízott előadó – Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Szabadbölcsészet Tanszék – Bevezetés a művészettörténetbe
2020: Zádor Anna-díj
2019, 2020: Új Nemzeti Kiválóság Program, Bolyai+ Ösztöndíj
2018: Klebelsberg ösztöndíj, Róma, Olaszország
2018: Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
2013: Kutatói ösztöndíj, The French Centre for Research in Social Sciences (CEFRES), Prága, Csehország
Victorian Society of America ösztöndíjas tanulmányút, Nagy-Britannia
2012: Visegrad Fund, Individual Grant, Varsó, Lengyelország
2007/2011/2018: Klebelsberg ösztöndíj: Párizs/Milánó-Torino/Róma
2007 augusztus: Osztrák–Magyar Akció Alapítvány német nyelvi továbbképzése, Universität Wien, Bécs, Ausztria
2005 október – december: Magyar Ösztöndíj Bizottság kutatói ösztöndíja, Milánó-Róma, Olaszország
2003 február – július: ERASMUS ösztöndíj, Művészettörténet szak, Università Cattolica del Sacro Cuore, Milánó, Olaszország
2002 augusztus: Olasz nyelvi képzés, Università degli Stranieri, Siena, Olaszország
2002 március: CEEPUS ösztöndíj, Művészettörténet szak, Kolozsvár, Babes–Bólyai Tudományegyetem
2006 óta: A CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Szervezet egyik alapítója és első elnöke (2006-2016)
2010 óta: MTA Művészettörténeti Tudományos Bizottság köztestületi tag
János Vadona’s Collection of Japanese and Chinese Objects in the Museum of Industry in Kolozsvár. In: Ödön Lechner in Context. Studies of the international conference on the occasion of the 100th anniversary of Ödön Lechner’s death (ed: Zsombor Jékely), Museum of Applied Arts, 2015.
Ephemerity and political geography. In: Ephemeral Architecture in Central Eastern Europe in the 19th and 20th centuries. (ed: Miklós Székely). L'Harmattan, 2015.
The Resetting of the Main Historical Group from the Millennium Exhibition to the Paris Universal Exhibition of 1900. In: Ephemeral Architecture in Central Eastern Europe in the 19th and 20th centuries. (ed: Miklós Székely). L'Harmattan, 2015.
Gyűjteményezhető-e a jelen?. In: Opus Mixtum V. (2015) A CentrArt Egyesület Évkönyve. (szerk: Dragon Zoltán, Székely Miklós)
2014
Contemporary Art Museums in Central Europe Between International Discourse and Nation (Re)building Strategies. Études du CEFREs, Nr. 17. Prága, 2014.
From Figure to Pattern: The Changing Role of Folk Tradition in Hungarian Representations at Universal Exhibitions (1867–1911) In. Competing Eyes: Visual Encounters with Alterity in Central and Eastern Europe. Edited by Dagnosław Demski, Ildikó Sz. Kristóf and Kamila Baraniecka-Olszewska, Budapest, L'Harmattan, 2013. 190–212.
Gondolatok az innovatív múzeumról. Opus Mixtum 2. A CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Egyesület évkönyve. (szerk: Tóth Áron, Székely Miklós) Budapest, CentrArt, 2013. 90–97.
A kortárs múzeumi gyűjteményalapítás egy lehetséges új útja: a Street Fashion Budapest online archívum. (Simonovics Ildikóval együtt) Opus Mixtum 2. A CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Egyesület évkönyve. (szerk: Tóth Áron, Székely Miklós) Budapest, CentrArt, 2013. 98–110.
A mit, a hogyan és a miért kérdése a művészettörténész-muzeológus képzésben. In: Als Ich Can. Tanulmányok Urbach Zsuzsa 80. születésnapjára. (szerk: Gaylhoffer-Kovács Gábor, Székely Miklós) Budapest, CentrArt, 2013. 225–234.
Interjú Urbach Zsuzsával a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Művészettörténet Tanszékének létrejöttéről. (interjú lejegyzése, szerkesztése) In: Als Ich Can. Tanulmányok Urbach Zsuzsa 80. születésnapjára. (szerk: Gaylhoffer-Kovács Gábor, Székely Miklós) Budapest, CentrArt, 2013. 10–13.
Opus Mixtum 2. A CentrArt Művészettörténészek Új Műhelye Közhasznú Egyesület évkönyve. (szerk: Tóth Áron, Székely Miklós) Budapest, CentrArt, 2013.
Als Ich Can. Tanulmányok Urbach Zsuzsa 80. születésnapjára. (szerk: Gaylhoffer-Kovács Gábor, Székely Miklós) Budapest, CentrArt, 2013.
"Attila sátra Torinóban" Az 1911-es torinói magyar pavilon építészettörténeti helye. In: „És az oszlopok tetején liliomok formáltattak vala" Tanulmányok Bibó István 70. születésnapjára. (szerk: Tóth Áron) Budapest, CentrArt, 2011.
Székely Miklós, Reikort Alexa, Bradák Soma: Hajas Tibor bibliográfia. 2011. (Kézirat)
Az 1900-as párizsi világkiállítás magyar vonatkozású építészeti alkotásai. in: Omnis creatura significans. Tanulmányok Prokopp Mária tiszteletére. (szerk: Tüskés Anna) CentrArt Egyesület. Budapest. 2009.
Az 1900-as párizsi világkiállítás magyar tervanyaga Párizsban. Magyar Építőművészet. 2008/3. szám.
Magyar művészet Olaszországban 1902-1911 között az olasz kritika tükrében. in: Fiatal kutatók és Olaszország. (szerk: Pál József, Mátyás Dénes, Róth Márton) SZEK Juhász Gyula. Felsőoktatási Kiadó. Szeged. 2008.
Papszt Miklós – Székely Miklós: Művészettörténész életpálya-kutatás. 2008.
Az 1911-es torinói és római jubileumi világkiállítás magyar pavilonjai. Magyar Építőművészet. 2006/6. szám.
Social memory buildings or the will to feeling at home? Some urban consequences of ethnic migration in Serbia and Romania. Section: Atlantis: "ghost cities" and lost identities. Conference: Visible and invisible: perceiving the city between descriptions and omissions. (Catania, Olaszország 2013. szeptember 12-14.)
Gondolatok a századfordulóról és az Alföld szecessziós városházáiról. Konferencia: CentrArtos Fiatal Művészettörténészek Konferenciája, (Hódmezővásárhely, 2013. október 11-13.)
Representation reduced and exported: The re-setting of the Main Historical group of the Millennium Exhibition at the 1900 Paris Universal Exhibition. Conference: Ephemeral Architecture in Central-Eastern Europe in the 19th and 20th centuries, Budapest, 2013. november 28-30.